non è una testata giornalistica
I musulmani spruzzano acido sulla famiglia
- Ottieni link
- X
- Altre app
I musulmani spruzzano acido sulla famiglia per aver accettato Gesù: "Ti meriti la morte"
Domenica, Marzo 27, 2022
Chiesa dell'Uganda
Una campana della chiesa pende da un ramo di un albero fuori da una chiesa cattolica e da una scuola nel villaggio di Odek, in Uganda. | REUTERS/JAMES AKENA
I musulmani radicali dell'Uganda orientale hanno spruzzato acido sui loro familiari durante una discussione sulla loro conversione dall'Islam al cristianesimo e gli è stato detto: "Ti meriti la morte". La famiglia è sopravvissuta ma rimane in ospedale dove viene curata per le ustioni.
La scorsa settimana sono emersi rapporti secondo cui i parenti musulmani avevano spruzzato acido su tre nuovi convertiti – Juma Waiswa, 38 anni, sua moglie di 32 anni, Nasimu Naigaga, e la loro figlia di 13 anni, Amina Nagudi – nel villaggio di Intonko nel distretto di Namutumba, per punirli per aver riposto la loro fede in Cristo, secondo Morning Star News.
Una delle vittime, Waiswa, ha detto di essersi convertita al cristianesimo quando un pastore ha visitato la loro casa e ha condiviso il Vangelo il 17 febbraio. Quando i parenti sono venuti a conoscenza della loro conversione, li hanno chiamati per un incontro con altri membri del clan l'8 marzo, ha detto.
"Durante l'incontro, ci è stato chiesto della nostra salvezza e abbiamo affermato loro che avevamo creduto in Gesù e ci eravamo convertiti al cristianesimo", ha detto Waiswa. "Ci hanno detto di rinunciare a Gesù, ma noi siamo rimasti fedeli alla fede appena fondata in Gesù".
Ha continuato: "Quando ci siamo rifiutati di ritrattare la nostra fede in Gesù, mio padre, Arajabu, ha recitato alcuni versetti coranici, e dopo di che hanno iniziato a picchiarci con forza con bastoni come prescritto nel Corano, sostenendo che eravamo apostati. Poiché ciò non bastava, mio padre entrò nella stanza e raccolse una bottiglia di acido e cominciò a spruzzarla su di noi mentre il gruppo iniziava a gridare: 'Allah Akbar [Allah è più grande], meriti la morte', e poi ci rinnegò".
Nigeria, Amina Nagudi
Amina Nagudi, 13 anni, è stata spruzzata con acido nel distretto di Namutumba, in Uganda, l'8 marzo 2022. | Morning Star Notizie
Le tre vittime inizialmente non si resero conto di essere state spruzzate con acido. "Ma mentre stavamo fuggendo per le nostre vite, abbiamo iniziato a sentire un forte prurito che è continuato fino a quando il dolore si è intensificato", ha detto Waiswa. "Un vicino cristiano nelle vicinanze ha chiamato il pastore, che è arrivato immediatamente e ci ha portato in ospedale a Mbale, ma nostra figlia è stata gravemente colpita ed è stata portata in un ospedale di Jinja".
Il 9 marzo, la loro casa è stata rasa al suolo.
Quattro giorni dopo, in un incidente separato, gli abitanti del villaggio musulmano radicale hanno attaccato un ex leader della moschea, identificato come Swaleh Mulongo del villaggio di Bugobi, per aver riposto la sua fede in Cristo dopo essere stato evangelizzato da un pastore a gennaio.
"Erano circa le 8 del .m quando quattro musulmani mi hanno fermato e hanno iniziato a farmi tante domande sul cristianesimo, ma non ho risposto", ha detto Mulongo. "Poi gli uomini hanno iniziato a picchiarmi con colpi e bastoni, ma grazie a Dio quando hanno visto alcune persone avvicinarsi, sono fuggiti via".
Mulongo ha subito profonde ferite alla testa e il polso è stato rotto.
I musulmani radicali uccisero poi capre e galline che erano di proprietà del pastore che aveva condotto Mulongo a Cristo.
https://www.christianpost.com/news/muslims-spray-acid-on-family-for-accepting-jesus-in-uganda.html
=====================
Nigeria: Fulani rapisce 46 cristiani in agguato pochi giorni dopo aver ucciso 32 civili
Di Anugrah Kumar, Christian Post Contributor | Domenica, Marzo 27, 2022
Nigeria
Una donna cristiana Adara prega mentre partecipa al servizio domenicale nella chiesa di Ecwa, Kajuru, nello stato di Kaduna, in Nigeria, il 14 aprile 2019. | LUIS TATO/AFP via Getty Images
Sospetti pastori Fulani hanno teso un'imboscata e rapito 46 cristiani e un numero imprecisato dei loro figli tre giorni dopo aver ucciso 32 civili in aree prevalentemente cristiane nello stato di Kaduna, nel nord della Nigeria, secondo i rapporti.
Il 17 marzo, terroristi pesantemente armati, sospettati di essere pastori fulani jihadisti radicali, hanno attaccato il villaggio di Agunu Dutse nella contea di Kachia poco dopo la mezzanotte, rapendo almeno 46 cristiani insieme ai loro figli. In un attacco separato due giorni dopo, più di 100 pastori e terroristi islamici hanno ucciso 32 civili nella città di Kagoro nella contea di Kaura, ha riferito Morning Star News.
Tra i rapiti nel villaggio di Agunu Dutse, 16 sono uomini e 30 donne.
"Sono entrati nel nostro villaggio in gran numero e hanno iniziato a sparare indiscriminatamente a chiunque fosse a vista", ha detto un residente di nome Philip John, secondo Morning Star News.
Nel secondo attacco a Kagoro, due soldati sono stati uccisi, si ritiene che una donna sia stata rapita e circa 200 case, e 32 negozi sono stati distrutti oltre a tutte le uccisioni nelle aree di Tsonje, Agban, Katanga e Kadarko di Kagoro.
Almeno altri sette sono rimasti feriti.
"Le case di famiglia di mia madre sono state tutte rase al suolo e uno dei miei cugini è stato bruciato a morte nella loro casa", ha detto Violet Peter, residente nella zona. "Non siamo stati in grado di raggiungere alcuni dei nostri parenti. Signore, per favore, questo è troppo per noi".
Il reverendo John Joseph Hayab, presidente del capitolo dello stato di Kaduna dell'Associazione cristiana della Nigeria, ha dichiarato in una dichiarazione che i cristiani sono in lutto per "le continue uccisioni, rapimenti, banditismo e il male inimmaginabile che sta accadendo nel nostro stato senza sosta senza alcuna azione sostanziale da parte del governo e delle forze di sicurezza".
Ha aggiunto: "I cittadini dello stato di Kaduna sono stanchi delle risposte retoriche del governo senza azioni concrete intraprese per proteggere vite e proprietà. Di conseguenza, vogliamo sentire e vedere arrestati gli assassini e i rapitori, poiché la solita condanna mediatica del governo ogni volta che c'è il caos non è abbastanza buona".
Gli analisti della sicurezza dicono che il rapimento a scopo di riscatto è diventato un'industria redditizia in Nigeria poiché le armi stanno diventando disponibili per i militanti in Nigeria attraverso la Libia devastata dalla guerra, e nel nord-est della Nigeria, Boko Haram e la provincia dell'Africa occidentale dello Stato islamico hanno ucciso migliaia di persone e sfollato milioni.
Il gruppo di controllo della persecuzione con sede negli Stati Uniti International Christian Concern avverte che il governo nigeriano "continua a negare qualsiasi motivazione religiosa dietro gli attacchi e ha recentemente convinto il Dipartimento di Stato degli Stati Uniti a fare lo stesso".
Many have raised concerns about what they perceive as the government’s inaction in holding terrorists accountable for the rising number of murders and kidnappings, which some groups warn has escalated to a genocide.
Last November, however, the Biden administration removed Nigeria from the U.S. State Department’s list of “countries of particular concern,” a designation reserved for the countries that tolerate or engage in some of the world's worst violations of religious freedom. Nigeria was added to the CPC list in December 2020 during the final months of the Trump administration. ICC identified the African country as one of its 2021 “Persecutors of the Year.”
“Nigeria is one of the deadliest places on Earth for Christians, as 50,000 to 70,000 have been killed since 2000,” the ICC Persecutor of the Year report states.
According to Open Doors USA’s 2022 World Watch List report, at least 4,650 Christians were killed between Oct. 1, 2020, and Sept. 30, 2021, up from 3,530 the previous year, and more than 2,500 Christians were kidnapped, up from 990 a year earlier.
https://www.christianpost.com/world/nigeria-fulani-kidnap-46-christians-kill-32-civilians.html
========================
la tua malvagità ti condannerà nel giorno del giudizio: convertiti
NOTIZIE RECENTI
*** Pastore cristiano tagliato, ucciso a colpi di arma da fuoco nell'India centrale
*** I terroristi uccidono 50 cristiani e ne rapiscono 100, tra cui un sacerdote
*** Sospetti pastori Fulani uccidono 32 cristiani nel nord della Nigeria
*** Famiglia spruzzata con acido per lasciare l'Islam.
*** Cristiano in Pakistan arrestato, torturato con l'accusa di blasfemia
https://morningstarnews.Org/
===================
Sospetti pastori rapiscono 46 cristiani in Nigeria
Terroristi pesantemente armati attaccano mentre gli abitanti del villaggio dormono.
20 marzo 2022 By Our Nigeria Correspondent - Lascia un tuo commento
Moschea del Sultano Bello, città di Kaduna, stato di Kaduna, Nigeria. (Anasskoko, Creative Commons)
Moschea del Sultano Bello, città di Kaduna, stato di Kaduna, Nigeria. (Anasskoko, Creative Commons)
ABUJA, Nigeria (Morning Star News) – Sospetti pastori Fulani giovedì (17 marzo) hanno rapito 46 cristiani e un certo numero di loro figli in un attacco nello stato di Kaduna, in Nigeria, hanno detto le fonti.
I terroristi pesantemente armati hanno attaccato il villaggio prevalentemente cristiano di Agunu Dutse, nella contea di Kachia, nel sud dello stato di Kaduna, poco dopo la mezzanotte.
"I terroristi del branco hanno invaso il nostro villaggio, Agunu Dutse, mentre gli abitanti cristiani del villaggio dormivano", ha detto Rahila John Nuhu, residente nella zona, a Morning Star News in un messaggio di testo. "Per favore, siate in preghiera per questi cristiani tenuti prigionieri in un luogo sconosciuto al momento".
Philip John, residente ad Agunu Dutse, ha detto che 16 uomini, 30 donne e un numero imprecisato di bambini sono stati rapiti.
"Sono entrati nel nostro villaggio in gran numero e hanno iniziato a sparare indiscriminatamente a chiunque fosse a vista", ha detto John a Morning Star News tramite messaggio di testo.
Il residente del villaggio Luke Godwin Waziri ha detto che l'attacco è durato due ore e ha identificato le persone rapite come Danjuma Yusuf; Giuditta Abdia; Teresa Amos; Alheri Amos; Afiniki Rabo; Adamu Lawrence; Alkali Inusa; Pace Stefano; Bobo Stefano; Piccolo Stefano; Janet Antonio; Pazienza Filippo; Prezioso Filippo; Eunice Matteo; Godiya Ishaya; Stefano Magaji; Giuseppe Stefano; Celestine Everest; Giosuè Adamu; Roseline Joshua; Mosè Adamu; Gioele Mosè; Anita Mosè; Giuseppina Salomone; Luka Livinus; Amanta Luka; Israele Linus; Giosuè Audu; Michele Supremo; Michael Yunana; Rosa Michele; Martins Vincent; Lauretta Yunana; Naomi Zaccaria; Comfort Everest; Lilian Everest; Pazienza Tito; Samaniya Linus; Carolina Linus; Giovanni Luka; Shedrack Luka; Beniamino Davide; Luigi Davide; Alcali; Timoteo; e Isaia Luka.
"Per favore, pregate insieme a noi, soprattutto in questo momento difficile", ha detto Waziri.
La Nigeria ha guidato il mondo nel numero di cristiani rapiti l'anno scorso (dal 1 ° ottobre 2020 al 30 settembre 2021), a più di 2.500, rispetto ai 990 dell'anno precedente, secondo il rapporto World Watch List 2022 di Open Doors. La Nigeria è stata anche la più alta nei cristiani uccisi per la loro fede Nigeria a 4.650, rispetto ai 3.530 dell'anno precedente, secondo il rapporto WWL.
La Nigeria ha seguito solo la Cina nel numero di chiese attaccate, con 470 casi, secondo il rapporto.
Nella World Watch List 2022 dei paesi in cui è più difficile essere cristiani, la Nigeria è balzata al settimo posto, la sua classifica più alta di sempre, dal n. 9 dell'anno precedente.
Se vuoi aiutare i cristiani perseguitati, visita https://morningstarnews.org/resources/aid-agencies/ per un elenco di organizzazioni che possono orientarti su come essere coinvolto.
Se tu o la tua organizzazione volete contribuire a consentire a Morning Star News di continuare a sensibilizzare i cristiani perseguitati in tutto il mondo con reportage di contenuti originali, per favore prendete in considerazione la possibilità di collaborare a https://morningstarnews.org/donate/?
###
© 2022 Morning Star News. Gli articoli / foto possono essere ristampati con credito a Morning Star News. https://morningstarnews.org
Twitta: https://twitter.com/morningstarnewz/
Facebook: https://www.facebook.com/MorningStarNews
Morning Star News è una società senza scopo di lucro 501 (c) (3) che si basa esclusivamente sui contributi per offrire notizie originali di cristiani perseguitati. Fornendo notizie affidabili sulla chiesa sofferente, la missione di Morning Star News è quella di consentire a coloro che sono nel mondo libero di aiutare e incoraggiare i cristiani perseguitati a non essere dimenticati o soli. Per l'abbonamento gratuito, contattare editor@morningstarnews.org; per effettuare donazioni deducibili dalle tasse, visitare https://morningstarnews.org/donate/? o inviare assegni a Morning Star News, 728 A Kodiak St., Eielson AFB, AK 99702, USA.
WATCH: Palestinians celebrate deadly terror attack in Israel
UniusREI governor worldwide
2 minutes ago
Cina Russia USA UE India etc.. all Nations ] now a solution must be found against sharia law
Discussion on World Israel News 2 comments
SHOCKING: Terrorist shoots at passengers in car
10 minutes ago
SHOCKING: Terrorist shoots at passengers in car...
for the Talmud and the Koran? those who are outside their demonic system are condemned to hell and therefore their life is equated with the life of animals!
Discussion on World Israel News 9 comments
IDF colonel: ‘Without computing, software and data, accurate combat isn’t possible’
17 minutes ago
SATAN's Federal Reserve headquarters in Washington, D.C. scam banking seignorage, masonic system, esoteric agenda. question: who suffers / suffers from the creation of money out of thin air?
All the poor and the middle bourgeoisie of the whole planet of course, and this is called: unemployment, inflation, monetary scarcity, increased taxation, bureaucracy, lobbying, mafias, corruption!
They bailed out irresponsible banks by taking from the poorest of the poor. The trillions spent in Iraq and Afghanistan were created by the central bank to wage war. They diluted the money supply so defense contractors could get rich. They brought suffering and death to the poorest of the poor. The trillions spent on COVID relief PPP loans were created by commercial banks to appease the public. They diluted the money supply so that politicians wouldn't be to blame. They have brought global instability to the poorest of the poor. Even the billions created every day by retail banks dilute the money supply so that we can have things that we otherwise could not afford. They bring higher costs to the poorest of the poor.
an hour ago
SATAN's Federal Reserve headquarters in Washington, D.C. scam banking seignorage, masonic system, esoteric agenda.
So how do banks make money? Banks make money by creating money out of thin air. In Latin, this would be "fiat" pecunia or "that there is money", hence the term fiat.
The amount of money a bank can create is limited by something called a fractional reserve ratio.
i.e. the bank has 8% in its deposits, it can create 92% out of thin air, that is, if there are citizens who need to borrow from the bank
https://www.christianpost.Com/news/why-fiat-money-is-evil.html
an hour ago
SATAN's Federal Reserve headquarters in Washington, D.C. scam banking seignorage, masonic system, esoteric agenda.
Fiat money is a cesspool of theft, patronage and corruption. It is the sliding scale of wars, the source of wealth inequality and the reason why everything today is apparently politicized. Fiat money is an institution of evil on par with Joffrey from Game of Thrones.
https://www.christianpost.Com/news/why-fiat-money-is-evil.html
an hour ago
IRAN one only UMMA Riyad ] open letter to all Nations [ any sharjah will be esecuted
Discussion on World Israel News 3 comments
Impossible to 'follow every step' of terrorists released from prison, Israeli minister says
2 hours ago
for terrorists like Erdogan Bin Salman and Iran? there is the immediate death sentence!
Discussion on World Israel News 6 comments
Terror attack in Tel Aviv suburb - 5 dead
UniusREI governor worldwide
2 hours ago
this is high treason! The shooting in B’nei Brak was the third deadly terror attack in a week. this is high treason!
2 hours ago
for the sake of the Wahhabis? The real 'reset' is coming! The real 'reset' is coming the Illuminati are here .
President Joe Biden believes the war in Ukraine will mark the beginning of a "new world order".
In the midst of the global COVID-19 pandemic, Klaus Schwab and global elites also announced
a "grand reset".
Consequently, the nations of the world should surrender their sovereignty to an international body of experts (the Enlightened). It would enlighten us on taxes,
diversity and green policies.
In normal times, progressives fear they don't have public support for their policies.
Only in crises do they feel that the political left and the media can merge to use apocalyptic times
for usually dominant and Islamist Jewish-Masonic approaches by NWO FED BM IMF
https://www.christianpost.Com/news/the-real-reset-is-coming.html
2 hours ago
Pending
shalom
Discussion on World Israel News 29 comments
Pig’s head, antisemitic graffiti left on Russian Jewish journalist’s door
UniusREI governor worldwide
2 hours ago
to [ boto satan 123 ] Content unavailable [ what the US hasn't been able to do in 5 years?
the Russians did it in 5 months in Syria!
and how will you be able to enter Heaven, if the innocent martyrs control the access?
1 1
Howard Fox
2 hours ago
your wickedness will condemn you on the day of judgment: convert yourself
1 1
Howard Fox
3 hours ago
why do you judge too silly: my martyrdom?
i was rich and made myself poor for the sake of Israel's hope.
So you are Satan
1 1
Howard Fox
4 hours ago
my political history: for the Kingdom of Israel it was born in 2008,
but, my roots were born in 1988 as an observatory on the martyrdom of Christians.
and as King of Israel? I am not a politician who to electoral promises or that his word can be retracted,
because the word of a true King is law according to the law of the Medes and the Persians
2 1
Monty Leverett
4 hours ago
together with the stupid ignorant and unconscious, who think they are defending their homeland, which instead belongs to Rothschild?
then, the guilty ones will also die, those of the sodom and satan club!
1
Discussion on World Israel News 12 comments
Police arrest 12 Islamic terror suspects in northern Israel
3 hours ago
open letter: this is a call to destroy the Arab league] CHINA RUSSIA EU US INDIA UN & their Satan, Sodom, Red dragon, Ja-Bull-On [ Thousands of people took to the streets in response to the recent wave of terrorist attacks that caused the deaths of six Israelis in less than a week.
ANSWER ============> and if only one died, would this have been less serious?
these murders are Sharia ideologies, and we must declare war on the ARAB LEAGUE
2 1
Discussion on World Israel News 5 comments
Thousands of Israelis rally throughout country, call for harsher response to terror
4 hours ago
Mario Draghi from Goldman Sach [[ open letter ]] ok, or you to go dig the coal or go buy the rubles!
Gas, Putin "We will only accept the ruble for payments"
1
Discussion on World Israel News 10 comments
Pro-BDS professor will receive Israel Prize, Supreme Court rules
Bro. Nick Nicholas
5 hours ago
Satan by Nick Nicholas said: " I am a dangerous CIA troll 'false biblical CHRISTIAN' - And I have been a liar Zionist supporter of the wall for more than 55 years.
ANSWER
uuuhhh 55 years old? try it? strange that now you Aristobulus
you stopped holding the wall (after 55 years)
and now, you only write about me after 55 years!
1
Discussion on World Israel News 7 comments
WATCH: Arab foreign ministers condemn terror against Israelis
UniusREI governor worldwide
5 hours ago
Erdogan said: "there is no moderate Islam"
so, this is the news he wants to hear!
Radical Muslims from eastern Uganda sprinkled acid on their family members during a discussion about their conversion from Islam to Christianity and were told, "You deserve death." The family survived but remain in the hospital where they are treated for burns.
https://www.christianpost.Com/news/muslims-spray-acid-on-family-for-accepting-jesus-in-uganda.html
2 1
UniusREI governor worldwide
5 hours ago
Welcome, dhimmis kafir murtids Yitzhak Kaduri goyim dalit
ie all the slaves for satana talmud Koran and Veda
I am forced to be a little bulky
because I am a political ministry
2 1
5 hours ago
any terrorism is sharia, then condamn himself also!
1
Discussion on World Israel News 16 comments
Environmental group scolded for ‘caving’ to anti-Zionist pressure, cancelling Israel trips
Bro. Nick Nicholas
5 hours ago
JEHOVAH is scam not exist idiot!
1
Discussion on World Israel News 29 comments
Pig’s head, antisemitic graffiti left on Russian Jewish journalist’s door
Howard Fox
5 hours ago
I am forced to be a little bulky
because I am a political ministry
1
10 hours ago
few times in the history of mankind:
Erdogan, Salman, Riyadh, Egypt CIA, Obama and their troops: ISIS Al-Nursa (trained and financed by their armies) showed so much cruelty, rape, genocide, and cannibalism .. and they did it by reading the Koran, and putting the religious sacrifice of animals, on the same level as the religious and cannibal sacrifice of men!
so all the Jihazid, Kurds and Christian Druze, Sciites etc..etc.. peoples ended up in mass graves, with the supervision of UK CIA wahhabites USA they killed even small children!
1
UniusREI governor worldwide
10 hours ago
Azov battalion nazi snipers killed the elderly working in the countryside, grandparents and grandmothers over 70, and why were they snipers? they knew and saw well that they were killing innocent people!
1 1
10 hours ago
Biden challenges Putin: 813 billion for rearmament, many for the challenge in the Arctic (where Moscow has the advantage)
ANSWER
there is no imperialist project in China and Russia, while this is more than evident, it is present in OCI USA EU. League jihad sharia ARABA (and its jihadist galaxy) in aggressively mode
1 1
10 hours ago
Pig head, anti-Semitic graffiti left on the door of the Russian Jewish journalist.
ANSWER
the anti-Semitic element is always deplorable,
but you can't be a jew doing Rockefeller dirty work and pretend to be loved,
and make the opposition while the soldiers die at the front?
I don't know why he's not in jail yet
1 1
Discussion on World Israel News 39 comments
'Arab, Islamic nationalist revolt' in Israel has begun -- former IDF general
Bro. Nick Nicholas
6 hours ago
attention Br. Nick Nicholas warning even the satanists have brothers and sisters, but they do o*gies, after having made long and long prayers to satan!
he's a satanist pretending to be a Zionist and a Christian,
and we know that Israel has been lost twice: to people like him!
and there are only two choices on biblical WARNINGS
--- Accept - OR - Reject
1
UniusREI governor worldwide
9 hours ago
sharia applies dhimmitude, because there is a dogmatic superiority in the Koran, between the Muslim and the non-Muslim, in fact, the juridical witness of the Muslim is worth more than the juridical witness of the non-Muslim!
The US side, Wang added: "should reflect on its responsibilities in the crisis in Ukraine, and review and correct its practices of creating imaginary enemies, ignoring the political and security concerns of other countries, and mobilizing group confrontation" .
in fact, President Joe Biden in the last conversation with Chinese President Xi Jinping pledged "not to seek a new cold war, not to try to change the Chinese system, not to try to oppose China by strengthening alliances, not to support Taiwan's independence and have no intention of clashing with China ",
instead aiming at collaboration with the Chinese side.
but, very different: they are the directives of Rockefeller, in fact, in the press conference held yesterday on the 2023 defense budget, the American Deputy Minister of Defense Kathleen H. Hicks spoke of China, North Korea and Russia as the greatest threats to the national security of the United States.
- Ottieni link
- X
- Altre app
Commenti
Posta un commento
Non praevalebunt! Ti benedica il Signore e ti protegga.
Il Signore faccia brillare il suo volto su di te e ti sia propizio.
Il Signore rivolga su di te il suo volto e ti conceda pace.